Sunday 1 December 2013

STOCKHOLM - Sannin vuoro

Noniiiin aika kirjottaa mun kuukauden takasesta Tukholman reissusta. Tunnetusti Henu on se ruotsi ihminen ku Fredu asuu siellä mut nyt oli sit mun vuoro lähtee ihanaan pikku Tukholmaan viikonloppureissulle!

Mulla oli mukana ihanat Lontoossa tapaamani tytöt Anna-Kreeta ja Laura. Lisäks viikonloppuun.liitty olennaisesti mun vanha luokkalainen Kirsi joka majotti mut tyhjilläön olevaan huoneeseen. Kirsi opiskelee Tukholmassa Circus och Danshögskolanis, Laura taas asuu edelleen Lontoossa ja minä ja Anna-Kreeta ollaan palattu Suomeen.

Perjantaina saavuttiin aikasin aamulla, vähän säädettiin tyttöjen hostellin kans ku varaus ei ollukkaa menny läpi mut uus löyty ja päästii lopulta shoppailee. Siinä meniki yllättävän kauan aikaa, ilta pimeni ja mentii Systembolaget:in (=alko) kautta laittautuu 'koteihin'. Sit tytöt tuliki Kirsille alottelee Telefonplanille ja sielt jatkettii Södermalmin yöhön. Mentii rauhallisee istuskelupaikkaa pareille ja ilta jöi lyhyee ku baarit sulkeutu 12 ja lähiklubit oli K21.

Seuraavana aamuna nukuin pitkää ja suuntasin mun vanhaan työpaikkaan, Lidingön Högsätra vanhainkotiin moikkaa mummoja. Osa oli jo kuollu pois ;( ja osa edelleen rullaili pyörätuoleissaan. Vaikea sanoa muistiko ne mua, dementia on syöny aika monen kommunikaatiotaidot..

Sillä aikaa tytöt kierteli Vanhaa kaupunkia ja shoppaili. Illaks mentii taas Södermalmii mut nyt päädyttii myös vähä danssailee:) Oli tosi onnistunu yö ja eipä tullu nukuttuu, samoilla silmillä aamukoneeseen ja Helsinkiin. Tytöt jäi viel sunnuntaiks nauttii Tukholmast, mun lompakko ois kuormittunu siit vähä liikaa (mulla oli käytös vaa huntti mikä jäi reililt loppuje lopuks kätee).

Siinä mun Tukholma matkailut!

Päivitän viel italia kuulumisii: Mum perhe Garda järvellä peru kaiken joten tänään ois uusii perheitä skypen päässä! Saa nähä mistä löydän itteni tammikuussa!

No comments:

Post a Comment